Review: Het Enige Echte Mandala Kleurboek om te versturen

Na een poosje wikken en wegen pakte ik het Mandala kaartenboekje als eerste om uit te testen…

9200000040332072

Ik ben gek op mandala’s en het leek me een leuk, niet al te ingewikkeld projectje om mee te beginnen. Ik had ook het idee het resultaat als cadeautje aan mijn moeder te geven voor Moederdag.

De kleuren had ik vrij snel bij elkaar gevonden, waarbij ik me liet inspireren door een Moederdag boeket 🙂

Ik heb Stabilo 68 stiften gebruikt, Stabilo 88 pennen en wat gelpennen voor een glinsterende touch.

Wat me opviel is dat het erg prettig kleurde op het papier/karton van het boekje, het voelde glad maar toch stevig aan en het drukte ook niet door. Dikke plus!

Nadeel vond ik dat er toch meer tijd in ging zitten dan verwacht… maar dat komt misschien ook doordat ik een pietje precies ben 🙂

Toen ik een klein foutje maakte heb ik dit geprobeerd te herstellen met Tipp-Ex. Dat ga ik niet nog eens doen… Volgens mij valt het plekje niet meer op, maar ik heb dusdanig moeten ‘poetsen’ en schaven dat ik het papier wel een beetje kapot maakte. Het zegt denk ik niet zo veel over de kwaliteit van het papier, daarover ben ik tevreden.

Dit is het resultaat geworden:2015-05-10 15.22.40

Er zit een kartelrand in het boekje zodat je de kaarten voorzichtig los kunt halen en dit ging prima.

Als je een kaart wilt versturen in een enveloppe moet je wel even goed letten op het formaat. De kaarten zijn nl. 14,5 x 15 cm. Tip: bij Action hebben ze voor weinig geld pakketjes met enveloppen (plus kaarten) in verschillende formaten.

Ik heb veel plezier beleefd aan deze mandalakaart. Ik heb het nog wat opgeleukt met stickers en mijn moeder was er blij mee.

2015-05-10 15.33.52

Samengevat:

  • stevig karton waarop het fijn kleuren is;
  • drukt niet door;
  • formaat is prettig qua gebruik;
  • formaat past niet in een standaardenveloppe;
  • de platen in het boekje zijn gevarieerd en stuk voor stuk prachtig;
  • ik ben fan!

Ik ben benieuwd hoe het werken met ander materiaal zoals (aquarel)kleurpotlood zal zijn in dit boekje.

Tot de volgende review!

3 gedachtes over “Review: Het Enige Echte Mandala Kleurboek om te versturen

Plaats een reactie