Review: De enige echte verjaardagskleurkalender

Het is hoog tijd voor een nieuwe review en ditmaal wil ik mijn ervaringen met jullie delen over De enige echte verjaardagskleurkalender’.

De kalender bestaat uit verschillende platen die mij aangenaam hebben verrast. Ze bestaan voornamelijk uit verschillende detaillistische bloemenpatronen en geometrische patronen. Hier enkele voorbeelden:

2015-06-22 21.27.18  2015-06-22 21.29.13 2015-06-22 21.29.26

De spinnenwebmotieven in de maand oktober vind ik wel grappig en ook logisch bedacht. Oktober is immers spinnenmaand 😉

De maand februari vind ik minder passend, gek genoeg zie ik hierin kiwi´s 🙂

2015-06-22 21.27.53 Is februari kiwimaand…? Zegt dit iets over mijn gebrek aan vitamine C? Wie zal het zeggen… Maar goed, het kan natuurlijk van alles voorstellen… en kleurplaten hoeven ook niet altijd over logica te gaan, hoe meer fantasie hoe origineler ben ik van mening.

Kleur(o)verloop….

Waarom de platen doorlopen naar boven, is mij een raadsel. Je kunt de bovenkant namelijk niet zien als je de kalender ophangt… en ik betwijfel of mensen de kalender andersom zullen gaan ophangen na inkleuren. Het kan natuurlijk wel, alleen heb je dan geen zicht meer op de verjaardagen.  Het volledig inkleuren is een behoorlijk project, mocht je je vervelen en/of de tijd en – niet onbelangrijk- veel geduld hebben, dan kun je uiteraard ervoor kiezen helemaal naar boven door te kleuren en het resultaat zal dan waarschijnlijk nog mooier zijn.

Kleurbeleving

Het vooruitzicht iets op te kunnen hangen waaraan je nog lang plezier kunt beleven en waarbij je een totaal verschillende uitstraling krijgt per maand, sprak mij meteen aan. Ik ben in rustig tempo begonnen met de maand mei.

Qua materialen heb ik gekozen voor Stabilo 68 stiften, gelpennen en een klein beetje Stabilo 88 (gekleurde fineliners). Stiften werken toch het fijnst bij iets grotere vlakken, en (glitter)gelpennen en fineliners zijn ideaal voor de kleinste stukken.

Ik kies kleuren meestal op gevoel. Als ik een combinatie in mijn hoofd heb zitten en ik merk dat het niet werkt, of ik vind het niet mooi, dan corrigeer ik het zoveel mogelijk naar m’n zin tijdens het proces en heb ik weer iets geleerd voor een volgende keer. Op deze manier werk ik het meest creatief. Soms geeft het verrassende resultaten en een andere keer ben ik teleurgesteld. Dat hoort erbij.

Mei is in ieder geval een kleurrijke plaat geworden:

20150512_005402 (1) 2015-05-16 23.12.362015-05-17 16.26.24

Ik kan vermelden dat de Stabilo 68 stift niet doordrukt op de kalender, en dat is wel zo fijn.

Na mei volgt juni en daarmee ben ik enthousiast verder gegaan. Voor deze maand koos ik de kleuren oranje en blauw. Gaandeweg het kleuren leek geelgoud me een mooie toevoeging.

Dit is het resultaat van juni:

2015-05-29 11.07.40 2015-05-31 22.13.20   2015-05-31 22.13.30

Wat ik bij de overige maanden nog wil uitproberen is diverse soorten potlood en misschien ook verf.

Ik vind het een leuk product. Het gebruik van verschillende kleurmaterialen in combinatie met de gevarieerde motieven van de platen, maakt de kalender uiteindelijk tot een uniek exemplaar.

Samengevat:

  • de platen zijn gevarieerd en veelal gedetailleerd;
  • fijne kalender voor priegelfans;
  • drukt niet door met materiaal zoals hierboven vermeld;
  • een volledig origineel en tevens functioneel eindproduct;
  • staat garant voor urenlang kleurplezier, twaalf maanden daar ben je wel even zoet mee!

De enige echte verjaardagskleurkalender’ wordt uitgegeven door BBNC en is verkrijgbaar voor €12,95

Link: http://www.bbnc.nl/product/de-enige-echte-verjaardagskleurkalender/

Tot de volgende review!

 jaja

 

Geef een reactie

